Název: Automatizovaný turnajový systém pro platformu Pogamut
Další názvy: Automated Tournament System for Pogamut Platform
Autoři: Bárta, Milan
Vedoucí práce/školitel: Rohlík, Ondřej
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5492
Klíčová slova: turnaj;turnajový systém;Pogamut;UT2004;Unreal Tournament 2004;agent;bot
Klíčová slova v dalším jazyce: tournament;tournament system;Pogamut;UT2004;Unreal Tournament 2004;agent;bot
Abstrakt: Tato práce pojednává o turnajovém systému pro platformu Pogamut. Pogamut je software naprogramovaný v jazyce Java, který umožňuje ovládání virtuálních agentů v prostředí několika herních enginů. Nejvíce se používá ve hře Unreal Tournament 2004 (UT2004). Tato práce prezentuje program, který vytváří turnaje v této hře. Umožňuje uživateli nastavit si, o jaký mód hry se jedná, nastavit si limity na skóre a na čas a také výběr mapy. Uživatel si poté může nehrát jednotlivé JAR soubory obsahující Pogamut boty, nastavit parametry jednotlivým botům a seznam zápasů, kde bude znázorněno, kdo bude hrát s kým. Po spuštění programu program automaticky spouští server hry UT2004 se všemi nadefinovanými parametry a také připojuje jednotlivé boty do hry. Po skončení turnaje program vytvoří tabulku výsledků s odkazy na jednotlivé zápasy a vizualizace jednotlivých zápasů, ve kterých uživatel může vidět průběh celého zápasu včetně detailů, jako např. kdo zabil koho, kdo sebral jakou zbraň a kolik života a štítů měli jednotliví boti v daný čas. Program vytvořený v rámci této bakalářské práce byl úspěšně použit jako nástroj pro testování semestrálních prací studentů na předmětu KIV/ISW na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with tournament system for Pogamut. Pogamut is a Java middleware that enables control of virtual agents in multiple environments provided by game engines. It is mainly used in Unreal Tournament 2004 (UT2004). This thesis presents program to create tournaments in UT2004. It allows the user to set the game type, time and score limit as well as a map. Users can load JAR files containing Pogamut bots, set parameters to each bot and create a match list specifying which bots shall compete against each other. When tournament is executed, program automatically launches a UT2004 server with all configured parameters and subsequently loads bots into the game. After all tournament matches are finished, program creates result table and visualizations in which users can analyze progress of each match with details such as which bot was killed by which bot, by whom weapons were picked and how many health and armor bots had at any given point in time. The program developed in the frame of this thesis was successfully used as a support tool in a course of the Department of Computer Science and Engineering of the University of West Bohemia in Pilsen.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BartaMilanA08B0004P.pdfPlný text práce1,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A08B0004Pposudek.pdfPosudek vedoucího práce599,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A08B0004Pprubeh.pdfPrůběh obhajoby práce163,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5492

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.