Title: Event marketing
Other Titles: Event marketing
Authors: Čečilová, Kateřina
Advisor: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55974
Keywords: marketing;event marketing;event;festival;marketingová analýza
Keywords in different language: marketing;event marketing;event;festival;marketing analysis
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá event marketingem. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů z oblasti marketingu a event marketingu, dále jsou zde popsány pojmy jako je marketingový mix a situační analýza. Praktická část se skládá z představení festivalu Pekelný ostrov, představení organizátorů, vymezení festivalu a cílové skupiny festivalu. Dále je popsán marketingový a komunikační mix s detailnější analýzou online komunikace festivalu na sociálních sítích Facebook a Instagram ve srovnání s hlavní konkurencí. Analýza je provedena s využitím nástroje ZoomSphere. V další části byly shrnuty slabé a silné stránky, příležitosti a hrozby festivalu Pekelný ostrov do SWOT matice. Na základě zjištěných výsledků jsou vytvořeny návrhy, které by mohly přispět k dalšímu rozvoji a zlepšení festivalu Pekelný ostrov. Cílem této bakalářské práce je za pomoci vhodných metod provést analýzu festivalu Pekelný ostrov a na základě získaných výsledků navrhnout doporučení pro možná zlepšení.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with event marketing. The theoretical part focuses on the explanation of the basic concepts of marketing and event marketing, then concepts such as marketing mix and situational analysis are described. The practical part consists of an introduction of the Pekelný ostrov festival, introduction of the organizers, definition of the festival and the target group of the festival. Furthermore, the marketing and communication mix is described with a more detailed analysis of the festival's online communication on the social networks Facebook and Instagram in comparison with the main competitors. The analysis is carried out using the ZoomSphere tool. In the next section, the weaknesses, strengths, opportunities and threats of the Pekelný ostrov festival were summarized in a SWOT matrix. Based on the results, suggestions are made that could contribute to the further development and improvement of the Pekelný ostrov festival. The aim of this bachelor thesis is to analyse the Pekelný ostrov festival using appropriate methods and, based on the results obtained, to propose recommendations for possible improvements.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cecilova_BP_FEK_2024.pdfPlný text práce3,6 MBAdobe PDFView/Open
Cecilova_Katerina_o.pdfPosudek oponenta práce127,94 kBAdobe PDFView/Open
Cecilova_Karerina_v.pdfPosudek vedoucího práce132,14 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,7 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55974

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.