Název: Tisky a otisky ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ
Další názvy: The prints and imprints in art education at the 2nd grade of elementary school
Autoři: Žáková, Iveta
Vedoucí práce/školitel: Havlíček Jakub, Mgr.
Oponent: Vránová Eva, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56811
Klíčová slova: grafika;umělecká grafika;grafické techniky;základní škola;výtvarná výchova;tisk;základní vzdělávání;umění
Klíčová slova v dalším jazyce: keywords graphics;art graphics;graphic techniques;elementary school;art education;printing;basic education;art
Abstrakt: Kvalifikační práce se zabývá klasickými i alternativními grafickými technikami ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ. Snahou je poukázat na důležitost osobní zkušenosti dětí s grafickým pojetím v hodinách výtvarné výchovy. Teoretická část se orientuje na charakteristiky grafických technik. Součástí je výčet důležitých umělců ve své tvorbě využívajících práci s grafikou, kteří jsou pro danou kvalifikační práci stěžejní. Vlastním zájmem je zaměřit se na všeobecné možnosti využití především alternativních grafických technik na 2. stupni ZŠ. Praktická část se skládá z výtvarných úkolů s přímou vazbou na praxi. Jednotlivé výtvarné aktivity jsou didakticky ukotveny. Tvůrčí činnosti dětí jsou realizovány za pomoci vybraných alternativních grafických technik. Plnohodnotnou součástí práce je odpovídající fotodokumentace z průběhu tvorby i konečných prací.
Abstrakt v dalším jazyce: The qualification thesis deals with classical and alternative graphic techniques in art education at the 2nd level of primary school. It seeks to highlight the importance of children's personal experience with graphic concepts in art classes. The theoretical part focuses on the characteristics of graphic techniques. It includes a list of important artists who use printmaking in their work and who are central to the qualifying work. My own interest is to focus on the general possibilities of using graphic techniques at the 2nd level of primary school. The practical part consists of art tasks with a direct link to practice. Individual art activities are didactically anchored. The children's creative activities are realized with the help of selected alternative graphic techniques. Adequate photo documentation of the creative process and the final works is a full part of the work.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Iveta_Zakova_Tisky_a_otisky.pdfPlný text práce4,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zakova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce414,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zakova Iveta - Protokol o hodnoceni KP_ved.pdfPosudek vedoucího práce299,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
POSUDEK KP_op_zakova.pdfPosudek oponenta práce294,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56811

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.