Název: Využití boomwhackers ve výuce hudební výchovy na 2. a 3. stupni vzdělávání
Další názvy: The use of boomwhackers in music education at 2nd and 3rd level of education
Autoři: Babuljaková, Dorota
Vedoucí práce/školitel: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Oponent: Michálek Roman, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56821
Klíčová slova: boomwhackers;hudební výchova;2. stupeň;gymnázium;hudební činnosti;instrumentální činnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: boomwhackers;music education;secondary school;grammar school;musical activities;instrumental activities
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje hudebním nástrojům Boomwhackers, jejich charakteristice a implementaci do současného vzdělávacího systému v České republice v rámci hudební výchovy. Práce má šest částí. První část seznamuje čtenáře s hudebním nástrojem Boomwhackers a výhodami a nevýhodami jeho využití ve výuce. V druhé části je popsáno současné pojetí hudební výchovy v České republice a ve třetí konkrétní školy, na nichž lze aktivity z této práce realizovat. Text zmiňuje, jakým způsobem do těchto podmínek Boomwhackers zapadají. Čtvrtá a pátá část již popisují fenomény, jimž se učitel při realizaci aktivit s Boomwhackers nevyhne, tedy skupinovou práci a individualizaci, a přináší možné výukové scénáře. Šestá část je nejdelší a nejzásadnější, přináší didaktické popisy aktivit s Boomwhackers, je doplněna o notové ukázky a obrázky, převážně fotografie Boomwhackers. Tato část poskytuje jasné návody i inspirace, jak využít Boomwhackers v hudební výchově.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is devoted to the musical instruments Boomwhackers, their characteristics and implementation into the current educational system in the Czech Republic within the framework of music education. The thesis has six parts. The first part introduces the reader to the Boomwhackers musical instrument and the advantages and disadvantages of its use in education. The second part describes the current concept of music education in the Czech Republic and the third part describes specific schools where the activities from this thesis can be implemented. The text mentions how Boomwhackers fits into these conditions. The fourth and fifth parts describe the phenomena that a teacher cannot avoid when implementing activities with Boomwhackers, i.e. group work and individualization, and present possible teaching scenarios. The sixth part is the longest and most substantial, providing didactic descriptions of activities with Boomwhackers, supplemented by notational examples and pictures, mostly photographs of Boomwhackers. This section provides clear guidance and inspiration on how to use Boomwhackers in music education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Babuljakova_diplomova_prace.pdfPlný text práce5,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Babuljakova_DP_vedouci_Fei 2024.pdfPosudek vedoucího práce177,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Babuljakova_DP_oponent_Mi_2024.pdfPosudek oponenta práce126,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Babuljakova.pdfPrůběh obhajoby práce569,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56821

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.