Title: Využití boomwhackers ve výuce hudební výchovy na 2. a 3. stupni vzdělávání
Other Titles: The use of boomwhackers in music education at 2nd and 3rd level of education
Authors: Babuljaková, Dorota
Advisor: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Referee: Michálek Roman, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56821
Keywords: boomwhackers;hudební výchova;2. stupeň;gymnázium;hudební činnosti;instrumentální činnosti
Keywords in different language: boomwhackers;music education;secondary school;grammar school;musical activities;instrumental activities
Abstract: Diplomová práce se věnuje hudebním nástrojům Boomwhackers, jejich charakteristice a implementaci do současného vzdělávacího systému v České republice v rámci hudební výchovy. Práce má šest částí. První část seznamuje čtenáře s hudebním nástrojem Boomwhackers a výhodami a nevýhodami jeho využití ve výuce. V druhé části je popsáno současné pojetí hudební výchovy v České republice a ve třetí konkrétní školy, na nichž lze aktivity z této práce realizovat. Text zmiňuje, jakým způsobem do těchto podmínek Boomwhackers zapadají. Čtvrtá a pátá část již popisují fenomény, jimž se učitel při realizaci aktivit s Boomwhackers nevyhne, tedy skupinovou práci a individualizaci, a přináší možné výukové scénáře. Šestá část je nejdelší a nejzásadnější, přináší didaktické popisy aktivit s Boomwhackers, je doplněna o notové ukázky a obrázky, převážně fotografie Boomwhackers. Tato část poskytuje jasné návody i inspirace, jak využít Boomwhackers v hudební výchově.
Abstract in different language: The thesis is devoted to the musical instruments Boomwhackers, their characteristics and implementation into the current educational system in the Czech Republic within the framework of music education. The thesis has six parts. The first part introduces the reader to the Boomwhackers musical instrument and the advantages and disadvantages of its use in education. The second part describes the current concept of music education in the Czech Republic and the third part describes specific schools where the activities from this thesis can be implemented. The text mentions how Boomwhackers fits into these conditions. The fourth and fifth parts describe the phenomena that a teacher cannot avoid when implementing activities with Boomwhackers, i.e. group work and individualization, and present possible teaching scenarios. The sixth part is the longest and most substantial, providing didactic descriptions of activities with Boomwhackers, supplemented by notational examples and pictures, mostly photographs of Boomwhackers. This section provides clear guidance and inspiration on how to use Boomwhackers in music education.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Babuljakova_diplomova_prace.pdfPlný text práce5,28 MBAdobe PDFView/Open
Babuljakova_DP_vedouci_Fei 2024.pdfPosudek vedoucího práce177,43 kBAdobe PDFView/Open
Babuljakova_DP_oponent_Mi_2024.pdfPosudek oponenta práce126,26 kBAdobe PDFView/Open
Babuljakova.pdfPrůběh obhajoby práce569,29 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56821

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.