Title: | Humor ve výuce francouzského jazyka |
Other Titles: | Humour in education of FLE |
Authors: | Marešová, Monika |
Advisor: | Černíková, Veronika |
Referee: | Koláříková, Dagmar |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7526 |
Keywords: | humor;FLE;výuka francouzského jazyka;humoristický text;humoristický obrázek;komiks;humoristické video;Asterix |
Keywords in different language: | humour;FLE;teaching of french;humorous text;humorous image;comics;humorous video;Asterix |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá využitím humorných materiálů či materiálů uvolňující atmofséru ve třídě (poezie, film) k výuce francouzského jazyka. Klíčovou otázkou je, jak prostřednictvím humoru a těchto výukových materiálů studentům přiblížit francouzskou kulturu, a proč je vhodné tyto materiály ve výce používat. Teoretická část prezentuje čtyři typy materiálů (text, obrázek, komiks a video) a možnosti, jak s takovými materiály ve výuce pracovat. Každý typ materiálu je doplněn tabulkou, která učitelům nabízí aktivity roztříděné dle kompetencí, které žák při práci s daným materiálem rozvíjí. Praktická část nabízí konkrétní využití těchto materiálů v praxi. Pro každý typ materiálu je v práci představen konkrétní souhrn aktivit a cvičení, která rozvíjejí kompetence komunikativní, lingvistické i kulturní. Účelem této práce je ukázat, jak s těmito materiály ve výuce pracovat a poukázat na fakt, že humor ve výuce je velice důležitý: studenti se učí snadněji, se zájmem a bez strachu. Praktická část by měla pedagogům sloužit jakožto průvodce souborem cvičení a aktivit ve formě ?mini-manuálu?, ze kterého je odhadnutelné, k jakému kontextu se hodí a jaké kompetence u studentů rozvíjí. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the application of the humorous materials or the materials which relax the atmosphere in the class (poetry, movies) during the French teaching. The key question is: How can the teacher familiarize the students with the french culture by these materials and why is it convenient to use them. The theoretical part presents four kinds of materials (the text, the image, the comic and the video) and the possibilities how to work with them. Each kind of material is followed by the table, which classifies them according to the language competences which are developping. The practical part offers the concrete application of these materials. For each kind of material there are the concrete exercices and the concrete activities. The goal of this thesis is to demonstrate the advatages of the application of these materials in education and to show how to work with them. The practical part should serve as a "mini-handbook" for teachers. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DIPLOMOVA PRACE Maresova.pdf | Plný text práce | 3,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Maresova_vedouci.PDF | Posudek vedoucího práce | 638,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Maresova_oponent.PDF | Posudek oponenta práce | 1,32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Maresova_posudek.PDF | Průběh obhajoby práce | 524,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7526
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.