Název: | Specifika vývoje komunikace u dítěte z bilingvní rodiny |
Další názvy: | Specifics of the development of communication of a child from bilingual family |
Autoři: | Tošovská, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová, Vladimíra |
Oponent: | Kubíková, Kateřina |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8064 |
Klíčová slova: | vývoj komunikace;vývoj komunikace bilingvního dítěte;bilingvní výchova;dětský bilingvismus |
Klíčová slova v dalším jazyce: | development of verbal communication;development of verbal communication of bilingual children;bilingual education;children´s bilingualismus |
Abstrakt: | Cílem mé práce s názvem Specifika vývoje komunikace u dítěte z bilingvní rodiny je přispět k rozšíření poznatků o bilingvní výchově a popsat osobní zkušenosti bilingvních jedinců a rodin. V první kapitole jsou vysvětleny základní pojmy a popsán normovaný vývoj verbální komunikace. Ve druhé kapitole rozebíráme bilingvní výchovu, její metody, výhody a nevýhody a také jsme sem zařadili doporučení rodičům pro bilingvní výchovu. Ve třetí kapitole rozebíráme bilingvního jedince, stanovujeme si, co je to dětský bilingvismus a popisujeme vývoj verbální komunikace u bilingvisty. Empirickou část tvoří šest kazuistik, kde se dopodrobna seznamujeme se zkušenostmi bilingvních jedinců a dvojjazyčných rodin. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Object of the thesis named Specifics of the development of communication of a child from bilingual family is to help extand of knowledge about bilingual education and to describe a personal experience of bilingual individuals and families. The first chapter explains the basic concepts and describes the development of standardized verbal communication. In the second chapter we discuss bilingual education, its methods, advantages and disadvantages, recommendations for parents included. In the third chapter we discuss bilingual individuals, sets out what exactly is childern´s bilingaulism and we describe the development of verbal communication of bilingual childern. The empirical part consists of six case studies, which describes the experience of bilingual individuals and bilingual families to the details. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Tosovska Barbora BP.pdf | Plný text práce | 572,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tosovska - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 288,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tosovska - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 287,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tosovska - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 95,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/8064
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.