Title: Výzkum percepce krajiny za použití vizuálních metod
Other Titles: The research of perception of landscape on the base of visual research methods
Authors: Světlík, Radek
Advisor: Hirt, Tomáš
Referee: Funk, Lukáš
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9490
Keywords: krajina;percepce krajiny;participační vizuální metody;photo-elicitation;photovoice;analýza hlavních komponent;shluková analýza;GIS
Keywords in different language: landscape;perception of landscape;participatory visual methods;photo-elicitation;photovoice;pricipal component analysis;cluster analysis;GIS
Abstract: Hlavním předmětem této bakalářské práce a výzkumu, který byl v rámci ní proveden, je zkoumání konceptu krajiny a krajinné percepce. Cílem výzkumu je zachytit dětskou percepci krajiny v lokalitě obce Lesná u Tachova a přilehlého okolí skrze současnou konceptualizaci krajiny a její percepce, za použití participačních vizuálních metod a následné kvalitativní a kvantitativní analýzy. Základními otázkami, které jsme si kladli byly: Jaká je dětská percepce krajiny? Z čeho je dětská percepce složena? Jaké elementy a vlivy se v dětské percepci objevují? Nasbíraná data, která odpovídají na tyto otázky, byla získána prostřednictvím participační vizuální metody photovoice. Tento fotoexperiment byl realizován s participanty navštěvujícími základní školu v Lesné. Ze souborů fotografií pořízených participanty a jejich komentářů a zpětných reflexí byly sestaveny témata, která se v nich vyskytovala. Data získaná z fotoexperimentu byla taktéž kvantitativně analyzována prostřednictvím shlukové analýzy a analýzy hlavních komponent. Výsledky byly vizualizovány v prostředí GIS.
Abstract in different language: The main subject of this bachelor thesis and research, which was conducted, is the concept of landscape perception and the concept of landscape itself. The aim of our research is to capture the children's perception of landscape in specific area of Lesná village through the contemporary conceptions of landscape and perception of environment, the methods of visual research and the follow qualitative and quantitative analysis. The fundamental questions that we had asked were: What the children's perception of the landscape is? What does it consist of? What elements and influences are emerging in the children's perception of landscape? Data that answer on these questions were gathered in use of participatory visual method called photovoice. This photo-experiment was realized with participants attending Lesná elementary school. The collection of photos which were taken by participants and their comments and reflections of them were analyzed on topics appearing in photos and comments. Data were also quantitatively analyzed with use of cluster analysis and PCA and visialized in GIS.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svetlik_Radek_BP_2013.pdfPlný text práce6,16 MBAdobe PDFView/Open
Svetlik_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce984,36 kBAdobe PDFView/Open
Svetlik_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce584,59 kBAdobe PDFView/Open
Svetlik_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce346,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9490

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.