Název: Jazyk propagačních materiálů a návodů k použití
Další názvy: Language of promotional printed matters and instructions for use
Autoři: Eretová, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Svobodová, Jiřina
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13086
Klíčová slova: reklama;reklamní text;konzument;produkt;funkční styly;masmédia;lingvistika;sémantika;gramatika;návod
Klíčová slova v dalším jazyce: advertising;advertising text;consumer;product;functional styles;mass media;linguistics;grammar;semantics;instruction
Abstrakt: Diplomová práce je věnována jazyku reklamních materiálů a návodů k použití. První kapitola se zabývá teoretickými aspekty reklamy a je rozdělena do čtyř podkapitol. Jsou vymezeny základní pojmy jako je reklama, její druhy a funkce, jazykový styl v reklamě aj., dále jsou uváděna některá fakta z historie masmédií a nastíněny stručně dějiny reklamy. Druhá kapitola s šesti podkapitolami má praktický charakter, analyzuje excerpovaný reklamní materiál z hlediska sémantického a gramatického, dále je porovnávána ekvivalentnost různých návodů k použití v ruštině a češtině. Poslední část práce charakterizuje učebnice ruského jazyka z hlediska výskytu reklamních textů, s využitím reklamních letáků předkládá řadu konkrétních námětů pro praktické použití při výuce ruštiny.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is devoted to the language of advertising materials and instructions for use. The first chapter deals with the theoretical aspects of advertising and it is divided into four sections. They are defined the basic concepts such as advertising, its types and functions, language style in advertising and others. Next they are listed some facts from history of mass media and the history of advertising is briefly outlined. The second chapter with six sections is practical. It analyzes the excerpted advertising material from the semantic and grammatical point of view. The equivalence of different user manuals in Russian and English is also compared. The last part of this thesis describes the Russian language textbooks from the point of appearance of advertising texts. It presents a number of specific suggestions for practical use in teaching Russian using leaflets.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRF)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jazyk propagacnich materialu a navodu k pouziti.pdfPlný text práce6,87 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos-Eretova-Svob.pdfPosudek vedoucího práce281,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos-Eretova- Ryk.pdfPosudek oponenta práce149,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Obh-Eretova.pdfPrůběh obhajoby práce72,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13086

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.