Title: | Specifika Evropské kultury ve srovnání s kulturou zemí Dálného východu - komparace architektury Francie a Japonska od 10. století do 18. století |
Other Titles: | Comparison of the Architecture of France and Japan from the 10th Century to the 18th Century |
Authors: | Churaňová, Marie |
Advisor: | Bílková, Jitka |
Referee: | Hečková, Petra |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13629 |
Keywords: | architektura;Francie;Japonsko;románský sloh;gotika;renesance;baroko;zen;budhismus;popularizace japonské architektury;komparace |
Keywords in different language: | archtecture;France;Japan;romanesque;ghotic;renaissance;baroque;zen;buddhism;popularization of japanese architecture;comparison |
Abstract: | Cílem této práce je zmapovat vývoj architektury od 10. do 18. století ve Francii a Japonsku a charakterizovat jednotlivě určité znaky těchto architektury v těchto zemích. Porovnání těchto znaků poté ukáže viditelný rozdíl mezi těmito oblastmi. |
Abstract in different language: | The aim of this thesis is to explore the development of architecture between 10th and 18th centuries in France anf Japan an individually characterize certain features of the architecture in these countries. Then the comaprison of these features shows a visible difference in development in this two regions. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Churanova_BP.pdf | Plný text práce | 656,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
churanova_bilkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 166,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
churanova_heckova.pdf | Posudek oponenta práce | 213,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
O_churanova.pdf | Průběh obhajoby práce | 96,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13629
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.