Název: Společenská odpovědnost firem a podnikatelská etika pohledem spotřebitele
Další názvy: CSR and business ethics from the consumer perspective
Autoři: Šilhavá, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Králová, Lenka
Oponent: Kunešová, Hana
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18342
Klíčová slova: společenská odpovědnost firem;podnikatelská etika;spotřebitel
Klíčová slova v dalším jazyce: corporate social responsibility;business ethics;consumer
Abstrakt: Předložená práce je zaměřena na rozbor a srovnání nabídky společenské odpovědnosti na českém a zahraničním trhu maloobchodních řetězců s potravinami a následném průzkumu informovanosti spotřebitele (pouze v České republice) o této nabídce společenské odpovědnosti u nejčastěji navštěvovaného obchodního řetězce. Cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň společenské odpovědnosti na českém trhu ve srovnání se zahraničním trhem a zároveň jaká je úroveň povědomí spotřebitelů o společenské odpovědnosti obchodníka, u kterého nakupují nejčastěji. Teoretická část práce je omezena pouze na vysvětlení základních pojmů a větší část práce je věnována praktickému výzkumu nabídky CSR a dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 105 respondentů, je výstupem práce návrh maloobchodníkům, jak zvýšit povědomí spotřebitelů o společenské odpovědnosti firem a podnikatelské etice.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis is focused on the analysis and comparison of the corporate social responsibility offer in the field of Czech and foreign retail chain market, following by the research of the consumer awareness (only in the Czech Republic) about this offer. The aim of study was to determine the level of the corporate social responsibility in Czech Republic compared with selected foreign countries and to determine the level of awareness of the consumer in the most visited retail chain he/she visits. The theoretical part of the thesis is restricted to the explanation of the most basic concepts. The main part of this thesis deals with practical investigation of the CSR offer and with the research among consumers. Outputs of this work are ideas for retail chains. These ideas deal with problem how to raise the awareness of consumers about the CSR concepts. These ideas were created in response to the executed research among 105 consumers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Lucie_Silhava_2015.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Silhava L. - V.PDFPosudek vedoucího práce588,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Silhava L. - O.pdfPosudek oponenta práce653,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Silhava L. - prubeh.PDFPrůběh obhajoby práce193,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18342

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.