Title: Společenská odpovědnost firem a podnikatelská etika pohledem spotřebitele
Other Titles: CSR and business ethics from the consumer perspective
Authors: Šilhavá, Lucie
Advisor: Králová, Lenka
Referee: Kunešová, Hana
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18342
Keywords: společenská odpovědnost firem;podnikatelská etika;spotřebitel
Keywords in different language: corporate social responsibility;business ethics;consumer
Abstract: Předložená práce je zaměřena na rozbor a srovnání nabídky společenské odpovědnosti na českém a zahraničním trhu maloobchodních řetězců s potravinami a následném průzkumu informovanosti spotřebitele (pouze v České republice) o této nabídce společenské odpovědnosti u nejčastěji navštěvovaného obchodního řetězce. Cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň společenské odpovědnosti na českém trhu ve srovnání se zahraničním trhem a zároveň jaká je úroveň povědomí spotřebitelů o společenské odpovědnosti obchodníka, u kterého nakupují nejčastěji. Teoretická část práce je omezena pouze na vysvětlení základních pojmů a větší část práce je věnována praktickému výzkumu nabídky CSR a dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 105 respondentů, je výstupem práce návrh maloobchodníkům, jak zvýšit povědomí spotřebitelů o společenské odpovědnosti firem a podnikatelské etice.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on the analysis and comparison of the corporate social responsibility offer in the field of Czech and foreign retail chain market, following by the research of the consumer awareness (only in the Czech Republic) about this offer. The aim of study was to determine the level of the corporate social responsibility in Czech Republic compared with selected foreign countries and to determine the level of awareness of the consumer in the most visited retail chain he/she visits. The theoretical part of the thesis is restricted to the explanation of the most basic concepts. The main part of this thesis deals with practical investigation of the CSR offer and with the research among consumers. Outputs of this work are ideas for retail chains. These ideas deal with problem how to raise the awareness of consumers about the CSR concepts. These ideas were created in response to the executed research among 105 consumers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Lucie_Silhava_2015.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Silhava L. - V.PDFPosudek vedoucího práce588,75 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Silhava L. - O.pdfPosudek oponenta práce653,53 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Silhava L. - prubeh.PDFPrůběh obhajoby práce193,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18342

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.