Title: Školní zralost a připravenost dětí na vstup do základní školy Případová studie dětí navštěvujících předškolní kurz
Other Titles: School maturity and child readiness to enter a primary school. Case study of children attending a preparation for school programme
Authors: Páralová, Jana
Advisor: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Referee: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24300
Keywords: školní zralost;školní připravenost;diagnostika;nezisková organizace;příspěvková organizace
Keywords in different language: school maturity;school readiness;diagnostics;non-profit-organization;allowance organization
Abstract: Diplomová práce se zabývala připraveností předškolních dětí na vstup do první třídy základní školy. V teoretické části jsme představili důležité pojmy jako je školní zralost a školní připravenost, ale také ostatní složky, které souvisí s těmito pojmy. V empirické části jsme se zabývali výzkumným šetřením, které se týkalo čtyř chlapců, jež navštěvují předškolní kurz v neziskové organizaci Motýl a v příspěvkové organizaci DDM Domino. Cílem diplomové práce bylo zjistit připravenost předškolních dětí, navštěvujících předškolní kurz, na vstup do první třídy základní školy. Za účelem získání cíle byly u všech chlapců provedeny dvě diagnostiky v určitém časovém rozmezí, které byly mezi sebou následně porovnány. Diagnostiky byly provedeny podle knížky od Brigitte Sindelarové "Předcházíme poruchám učení".
Abstract in different language: The thesis deals with preparedness of pre-school children to start primary school. In a theoretical part we introduced important terms such as school maturity, school preparedness and related concepts. In an empirical part we focused on a research concerning four boys who have attended a pre-school course at a non-profit-organization Motyl, and organization DDM Domino. The goal of the thesis is to determine school preparedness of pre-school children attending the above mentioned course. In order to achieve this aim these four boys participated in two diagnostics (performed in a certain time interval) which were consequently compared. These diagnostics were performed based on the book written by Brigitte Sindelar We avoid learning disabilities.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace.pdfPlný text práce3,53 MBAdobe PDFView/Open
Paralova VP0001.pdfPosudek vedoucího práce317,59 kBAdobe PDFView/Open
Paralova OP0001.pdfPosudek oponenta práce179,2 kBAdobe PDFView/Open
Paralova O0001.pdfPrůběh obhajoby práce29,02 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24300

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.