Title: | Školní zralost a připravenost dětí na vstup do základní školy Případová studie dětí navštěvujících předškolní kurz |
Other Titles: | School maturity and child readiness to enter a primary school. Case study of children attending a preparation for school programme |
Authors: | Páralová, Jana |
Advisor: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24300 |
Keywords: | školní zralost;školní připravenost;diagnostika;nezisková organizace;příspěvková organizace |
Keywords in different language: | school maturity;school readiness;diagnostics;non-profit-organization;allowance organization |
Abstract: | Diplomová práce se zabývala připraveností předškolních dětí na vstup do první třídy základní školy. V teoretické části jsme představili důležité pojmy jako je školní zralost a školní připravenost, ale také ostatní složky, které souvisí s těmito pojmy. V empirické části jsme se zabývali výzkumným šetřením, které se týkalo čtyř chlapců, jež navštěvují předškolní kurz v neziskové organizaci Motýl a v příspěvkové organizaci DDM Domino. Cílem diplomové práce bylo zjistit připravenost předškolních dětí, navštěvujících předškolní kurz, na vstup do první třídy základní školy. Za účelem získání cíle byly u všech chlapců provedeny dvě diagnostiky v určitém časovém rozmezí, které byly mezi sebou následně porovnány. Diagnostiky byly provedeny podle knížky od Brigitte Sindelarové "Předcházíme poruchám učení". |
Abstract in different language: | The thesis deals with preparedness of pre-school children to start primary school. In a theoretical part we introduced important terms such as school maturity, school preparedness and related concepts. In an empirical part we focused on a research concerning four boys who have attended a pre-school course at a non-profit-organization Motyl, and organization DDM Domino. The goal of the thesis is to determine school preparedness of pre-school children attending the above mentioned course. In order to achieve this aim these four boys participated in two diagnostics (performed in a certain time interval) which were consequently compared. These diagnostics were performed based on the book written by Brigitte Sindelar We avoid learning disabilities. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 3,53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Paralova VP0001.pdf | Posudek vedoucího práce | 317,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paralova OP0001.pdf | Posudek oponenta práce | 179,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paralova O0001.pdf | Průběh obhajoby práce | 29,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24300
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.