Název: | Didaktická transformace vybraného učiva tematického celku vesmír pro vyučování geografie na ZŠ |
Další názvy: | Didactic transformation of the "universe" topic for the elementary school geography education |
Autoři: | Bradnová, Anna |
Vedoucí práce/školitel: | Pluháčková Markéta, Mgr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27887 |
Klíčová slova: | didaktická transformace;vesmír;základní škola;experiment |
Klíčová slova v dalším jazyce: | didactic transformation;universe;elementary school;experiment |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá vytvořením didaktické transformace vybraného celku vesmír pro vyučování geografie na základní škole a jejím následným ověřením v praxi. V práci je použita metoda experimentu, která porovnává dva rozdílné přístupy k výuce. Prvním přístupem je výuka, která klade důraz na použití názorně-demonstračních metod. V rámci této výuky byly demonstrovány pokusy a modely, která jsem navrhla tak, aby žáci názorně a srozumitelně pochopili základní principy problematiky otáčení Země kolem své osy. Druhý přístup vyzdvihuje metody slovní. Oba přístupy byly ověřeny v praxi a následně porovnány na základě mnou vytvořených testů. Úspěšnost testů byla zaznamenána do tabulek a vizuálně zpracována do grafů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This Bachelor work occupies with a didactic transformation of the "universe" topic for the elementary school geography education. Didactic transformation has to be verified in practice. In this work was used a method of experiment, which compare two different types of education. First type of the education uses graphically and demonstrative methods. In this type of education were demonstrated experiments and models, which I devised. Pupils should understand the problematic of the Earth's rotation. The second type of the education uses word methods. Both of them were verified in practice and evaluated on the basis of tests which I made. I wrote the success rate of these tests in charts and made into graphs |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace_Anna_Bradnova_2017.pdf | Plný text práce | 7,12 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bradnova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 283,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bradnova O.pdf | Posudek oponenta práce | 698,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bradnova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 731,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/27887
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.