Název: Etika a korektnost v reklamě
Další názvy: Ethics and Correctness in Advertising
Autoři: Platzová, Daniela
Vedoucí práce/školitel: Chlopčík Tomáš, Ing.
Oponent: Zelenka Lenka, Ing.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40148
Klíčová slova: reklama;etika;morálka;postoje;regulace
Klíčová slova v dalším jazyce: advertising;ethics;morals;attitudes;regulation
Abstrakt: Předložená práce pojednává o problematice etiky v reklamě. Nejdříve jsou vymezeny pojmy s ní související, jako marketing, reklama, etika a morálka. Poté je vysvětlena podnikatelská etika, marketingová etika a etika v reklamě. Práce se dále věnuje regulaci reklamy, která zahrnuje právní regulaci a samoregulaci. Je představen samoregulační orgán Rada pro reklamu a Kodex reklamy, který vydává. Tato problematika je dále zkoumána prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož součástí jsou příklady konkrétních kontroverzních témat v reklamě. Výzkum zkoumá, jaké aspekty v reklamě čeští spotřebitelé považují za nepřijatelné. Odhaluje také jejich znalost v oblasti samoregulace reklamy. Šetření dále pozoruje vztah mezi etikou v reklamě a nákupním rozhodováním. Výsledkem práce je zhodnocení postojů českých spotřebitelů k reklamní etice, shrnutí zásadních poznatků výzkumu a přednesení vhodných doporučení.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with a topic of advertising ethics. First of all, it defines key terms connected to the topic such as marketing, advertising, ethics and morals. After that, an in-depth understanding of business ethics, marketing ethics and advertising ethics is examined. In the next chapter, the author discusses different forms of advertising regulations and presents self-regulation institution currently operating in the Czech Republic. The collected data were analysed by using questionnaire surveys. The research includes specific examples of controversial advertisements. Furthermore, the survey investigates what aspects used in advertisements are considered as unacceptable among Czech consumers. Thus, it concentrates on whether the consumers are aware of their opportunity to express their concerns and fight for a more ethical commercial environment. The author also examines whether there is a relation between ethical advertising and purchase decisions. Based on the survey outcome, the author therefore evaluates attitudes of Czech consumers towards ethics in advertising. Finally, the author summarizes the essential findings and suggests appropriate recommendations.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Platzova.pdfPlný text práce1,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Platzova_Daniela_v.pdfPosudek vedoucího práce120,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Platzova_Daniela_o.pdfPosudek oponenta práce226,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Platzova_p.pdfPrůběh obhajoby práce73,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40148

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.