Title: | Revize metody hodnocení didaktické vybavenosti učebnic pro 21. století |
Other Titles: | Revision of the method of evaluating the didactic equipment of textbooks for the 21st century |
Authors: | Pavliščová, Lenka |
Advisor: | Kuberská Markéta, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45339 |
Keywords: | učebnice;revize;didaktická vybavenost učebnice;komponenty;aparát;kritéria hodnocení;výchovně-vzdělávací proces;učebnice zeměpisu |
Keywords in different language: | textbook;revision;didactic equipment of the textbook;components;apparatus;evaluation criteria;the educational process;geografhy textbooks |
Abstract: | Tato diplomová práce se věnuje problematice hodnocení didaktické vybavenosti učebnic. Zjišťuje důležitost jednotlivých komponent při výběru učebnic učiteli. Podle výsledků šetření mezi učiteli je navržena revize metody hodnocení didaktické vybavenosti podle Průchy. V návrhu došlo k přesunu některých komponent a k doplnění nového e-aparátu. Vybrané učebnice byly analyzovány a zhodnoceny pomocí obou metod. Poté došlo k jejich srovnání. Protože, se výsledky učebnic v porovnání obou metod příliš neliší, dokazuje to, že se učebnice kvalitativně posunuli a jejich tvůrci reflektují požadovaný trend. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the issue of evaluating the didactic equipment of textbooks. Determines the importance of individual components in the selection of textbooks by teachers. According to the results of the survey among teachers, a revision of the method of evaluating didactic equipment according to Průcha is proposed. In the design, some components were moved and a new e-apparatus was added. Selected textbooks were analyzed and evaluated using both methods. Then they were compared. Because the results of the textbooks do not differ much in comparison with the two methods, this proves that the textbooks have shifted qualitatively and their creators reflect the desired trend. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Revize_metody_hodnoceni_didakticke_vybavenosti_ucebnic_pro_21._stoleti.pdf | Plný text práce | 3,05 MB | Adobe PDF | View/Open |
PAVLISCOVA_VEDOUCI.pdf | Posudek vedoucího práce | 921,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
PAVLISCOVA_OPONENT.pdf | Posudek oponenta práce | 1,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
PAVLISCOVA_PRUBEH OBHAJOBY.pdf | Průběh obhajoby práce | 122,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/45339
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.