Název: Elektronické obchodování B2C v České republice
Další názvy: B2C e-commerce in the Czech Republic
Autoři: Bambousková, Nela
Vedoucí práce/školitel: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Oponent: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47937
Klíčová slova: elektronické obchodování;b2c;e-shop;česká republika
Klíčová slova v dalším jazyce: electronic commerce;b2c;e-shop;czech republic
Abstrakt: Tato bakalářská práce je zaměřená na zjištění chování spotřebitelů při nakupování přes internet. Primárním cílem práce je charakterizovat elektronické obchodování na trhu B2C v České republice a zhodnotit, k jakým změnám v online nakupování došlo v průběhu let 2010-2021 a jak elektronické obchodování ovlivnila pandemie nemoci COVID-19. Dílčím cílem práce je provést výzkum chování spotřebitelů nakupujících online a zjištěné poznatky následně zhodnotit a navrhnout případné doporučení. Práce je rozdělená do šesti kapitol. První a druhá kapitola představují teoretický úvod do problematiky elektronického obchodování. Ve třetí kapitole je popsána metodika praktické části práce. Ve čtvrté kapitole byla sbírána a vyhodnocována sekundární data z databáze Českého statistického úřadu. Pro získání podrobnějších informací o chování spotřebitelů a důvodech jejich chování byla vyhodnocována primární data, která byla získána prostřednictvím osobních rozhovorů s respondenty (kapitola 5). Celkové výsledky výzkumu jsou uvedeny v kapitole 6, ve které autorka uvádí také doporučení, které reaguje na výsledky výzkumu.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis is focused on finding consumer behavior while shopping online. The aim of this thesis is to characterize e-commerce in the B2C market in the Czech Republic and to evaluate what changes have occurred in online shopping during the years 2010-2021 and how e-commerce was affected by the COVID-19 pandemic. Another aim of the thesis is to conduct research on the behavior of consumers shopping online and then evaluate the findings and propose any recommendations. The thesis is divided into six chapters. The first and second chapters represent a theoretical introduction to the issue of electronic commerce. The third chapter describes the methodology of the practical part of the work. In the fourth chapter, secondary data from the database of the Czech Statistical Office were collected and evaluated. To obtain more detailed information on consumer behavior and the reasons for their behavior, primary data were evaluated, which were obtained through personal interviews with respondents (Chapter 5). The overall results of the research are presented in Chapter 6, in which the author also makes recommendations that respond to the research results.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Bambouskova_Nela.pdfPlný text práce1,8 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bambouskova_Nela_v.pdfPosudek vedoucího práce133,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Bambouskova_o.pdfPosudek oponenta práce124,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bambouskova_Nela_ob.pdfPrůběh obhajoby práce79,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47937

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.