Title: Vliv školního prospěchu na rozvoj informatického myšlení
Other Titles: The influence of school results on the development of computational thinking
Authors: Klouda, Vladislav
Advisor: Filipi Zbyněk, PhDr. Ph.D.
Referee: Baťko Jan, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54103
Keywords: informatické myšlení;deskové hry;hra;učení;školní prospěch;základní škola
Keywords in different language: computational thinking;board games;playing;learning;school performance;elementary school
Abstract: Práce s názvem "Vliv školního prospěchu na rozvoj informatického myšlení" je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola popisuje hru, učení a jejich provázanost. Druhá část pojednává o socioekonomickém statutu rodiny. Třetí kapitola je zaměřena na informatické myšlení. Vybrané deskové hry jsou uvedeny ve čtvrté kapitole. Další část popisuje průběh experimentu na vybrané základní škole. Výstupy experimentu jsou popsány v závěrečné kapitole.
Abstract in different language: The title of this dissertation is "The influence of school performance on the development of the computational thinking" and it includes six parts. The first part describes a proces of playing, learning and their connection. The second part deals with socioeconomical status of family. The third chapter is focused on computational thinking. Certain selected board games are descripted in the fourth part. The next chapter gives an account of a proces of experiment at a selected school. The achieved results of the experiment are analysed in the final part.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klouda_DIP.pdfPlný text práce2,63 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce65,76 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce58,85 kBAdobe PDFView/Open
Klouda protokol.pdfPrůběh obhajoby práce204,8 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54103

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.