Title: | Ruku v ruce. Rozvíjení kooperace při výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ |
Other Titles: | Hand in hand. Developing cooperation in art education at primary school |
Authors: | Macková, Amálie |
Advisor: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Referee: | Havlíček Jakub, Mgr. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56803 |
Keywords: | klíčové kompetence;společná tvorba;kooperace;participativní umění;kvalitativní výzkum;výtvarná výchova |
Keywords in different language: | key competences;collaborative creation;cooperation;participatory art;qualitative research;art education |
Abstract: | Diplomová práce zkoumá zapojení prvků kooperace ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy. V teoretické části nahlíží na cíle výtvarné výchovy, zaměřuje se na pojem kooperace. Teoretická část představuje také možnosti zapojení kooperativních prvků do hodin výtvarné výchovy skrze participativní umění. Empirická část práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum, zkoumající prvky spolupráce ve výtvarné výchově prostřednictvím pozorování výuky pěti učitelů na třech základních školách v Plzni. Analýza dat je provedena pomocí Mayringovy kvalitativní analýzy obsahu. V rámci interpretace jsou objasněna pojetí spolupráce ve výtvarné výchově u zapojených učitelů a možnosti zapojování kooperativních prvků do výuky. Součástí empirické části je navržení vlastního výtvarného kooperativního úkolu. |
Abstract in different language: | The thesis explores the integration of cooperative elements in art education at the primary level of elementary school. In the theoretical part, it examines the goals of art education and focuses on the concept of cooperation. Additionally, the theoretical section presents possibilities for incorporating cooperative elements into art education lessons through participatory art. The empirical part of the thesis centers on qualitative research, investigating collaborative elements in art education through the observation of the teaching practices of five teachers at three elementary schools in Pilsen. Data analysis is conducted using Mayring's qualitative content analysis. The interpretation clarifies the conceptions of collaboration in art education among the participating teachers and explores the possibilities for integrating cooperative elements into teaching. An integral part of the empirical section is the proposal of a cooperative art task. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mackova Amalie_diplomova prace 2024.pdf | Plný text práce | 3,98 MB | Adobe PDF | View/Open |
mackova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 415,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
POSUDEK DP_Mackova_ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 307,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Mackova Amalie - Protokol o hodnoceni KP_op.pdf | Posudek oponenta práce | 269,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Mackova_diplomova_prace,_myslenkove_mapy.pdf | VŠKP - příloha | 210,55 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56803
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.