Název: | Rozvoj hudební představivosti prostřednictvím vícesmyslové stimulace u dětí předškolního věku |
Další názvy: | Development of musical imagination through multisensory stimulation in preschool children |
Autoři: | Predescu, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Kodejška Miloš, Doc. PaedDr. CSc. |
Oponent: | Gvozdevskaia Galina, Kandid.pedagogických věd |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57179 |
Klíčová slova: | dítě předškolního věku;hudební schopnosti;hudebnost;hudební představivost;vícesmyslová stimulace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool child;musical abilities;musicality;musical imagination;multisensory stimulation |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj hudební představivosti dětí předškolního věku. V práci jsou popsány charakteristické znaky dítěte předškolního věku, znaky jeho psychiky, osobnostní pojetí jeho výchovy a vzdělávání. Jsou zde popsány hudební schopnosti, v samostatné kapitole hudební představivost. Práce přibližuje názory, poznatky a metodické postupy Jaromíra Ehrenbergra. Obsahuje vstupní test hudebnosti a výstupní test hudebnosti pro zjištění aktuální úrovně vybraných hudebních schopností a pro porovnání výsledků před a po uskutečnění hudebního experimentu, hudební experiment obsahující úkoly na rozvoj těchto hudebních schopností (zvláště hudební představivosti) a rozhovor. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor's thesis focuses on the development of the musical imagination of preschool children. The thesis describes the characteristics of a preschool child, the characteristics of his psyche, the personal concept of his upbringing and education. Musical abilities are described here, musical imagination in a separate chapter. The work presents the views, findings and methodological procedures of Jaromír Ehrenberger. It contains an input test of musicality and an output test of musicality to determine the current level of selected musical abilities and to compare the results before and after the implementation of a musical experiment, a musical experiment containing tasks for the development of these musical abilities (especially musical imagination) and conversation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57179
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.