Title: | Rozvoj hudební představivosti prostřednictvím vícesmyslové stimulace u dětí předškolního věku |
Other Titles: | Development of musical imagination through multisensory stimulation in preschool children |
Authors: | Predescu, Michaela |
Advisor: | Kodejška Miloš, Doc. PaedDr. CSc. |
Referee: | Gvozdevskaia Galina, Kandid.pedagogických věd |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57179 |
Keywords: | dítě předškolního věku;hudební schopnosti;hudebnost;hudební představivost;vícesmyslová stimulace |
Keywords in different language: | preschool child;musical abilities;musicality;musical imagination;multisensory stimulation |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj hudební představivosti dětí předškolního věku. V práci jsou popsány charakteristické znaky dítěte předškolního věku, znaky jeho psychiky, osobnostní pojetí jeho výchovy a vzdělávání. Jsou zde popsány hudební schopnosti, v samostatné kapitole hudební představivost. Práce přibližuje názory, poznatky a metodické postupy Jaromíra Ehrenbergra. Obsahuje vstupní test hudebnosti a výstupní test hudebnosti pro zjištění aktuální úrovně vybraných hudebních schopností a pro porovnání výsledků před a po uskutečnění hudebního experimentu, hudební experiment obsahující úkoly na rozvoj těchto hudebních schopností (zvláště hudební představivosti) a rozhovor. |
Abstract in different language: | The bachelor's thesis focuses on the development of the musical imagination of preschool children. The thesis describes the characteristics of a preschool child, the characteristics of his psyche, the personal concept of his upbringing and education. Musical abilities are described here, musical imagination in a separate chapter. The work presents the views, findings and methodological procedures of Jaromír Ehrenberger. It contains an input test of musicality and an output test of musicality to determine the current level of selected musical abilities and to compare the results before and after the implementation of a musical experiment, a musical experiment containing tasks for the development of these musical abilities (especially musical imagination) and conversation. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57179
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.