Title: Analýza nabídky služeb cestovního ruchu v Olomouci a okolí
Other Titles: Analysis of tourist services supply in Olomouc and its surroundings
Authors: Lichnovská, Irena
Advisor: Kunešová, Hana
Referee: Janeček, Petr
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18362
Keywords: služby v cestovním ruchu;cestovní ruch v olomouci;swot analýza;zlepšující opatření
Keywords in different language: tourism services;tourism in olomouc;swot analysis;improvement propositions
Abstract: Předložená bakalářská práce se zabývá analýzou služeb cestovního ruchu v Olomouci a okolí. Olomouc je druhá největší památková rezervace v České republice s velkým množstvím kulturních akcí, proto má dobré předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu. Olomouc je v práci analyzována jako komplexní produkt, který zahrnuje služby ubytovací, stravovací, dopravní, informační, dále kulturně historické a přírodní předpoklady a v rámci komplexnosti zahrnuje také produkty dílčí. Struktura analýzy vychází z tříúrovňového modelu produktu, který dělí produkt na jádro, reálný produkt a produkt rozšířený. Provedená analýza je zakončena SWOT analýzou, ze které vychází návrhy na zlepšující opatření. Tyto návrhy se týkají rozvoje církevního turistického ruchu v Olomouci a vylepšení oficiálního turistického informačního portálu. O práci projevilo zájem oddělení cestovního ruchu města Olomouce, které k této práci poskytlo důležité materiály.
Abstract in different language: The presented bachelor thesis analyses the tourism services supply in Olomouc and its surroundings. Olomouc is the second largest conservation area in the Czech Republic with plenty of cultural events that is why it has great potential for tourism development. In this thesis, Olomouc is analyzed as complex product. As complex product, Olomouc includes accommodation, catering, transport and information services, as well as cultural and natural conditions of the destination. In terms of complexity, there are also included partial products. Structure of the analysis is based on a three-level product model. The model divides the product into three parts. The first is core product, the second is actual product and last one is augmented product. The actual executed analysis leads to the SWOT analysis. Following improvement propositions are based on the findings of this particular SWOT analysis. The improvement propositions are focused on church tourism in Olomouc and the official tourist website. The Olomouc Tourism Department, which has provided the important documents for the thesis, is interested in final improvement propositions.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Irena Lichnovska.pdfPlný text práce3,08 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-lichnovska_v.pdfPosudek vedoucího práce766,14 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Lichnovska_O.pdfPosudek oponenta práce900,65 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Lichnovska_P.pdfPrůběh obhajoby práce205,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18362

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.