Title: | Životní spokojenost učitelů |
Other Titles: | Life satisfaction of teachers |
Authors: | Drahotová, Monika |
Advisor: | Aišmanová, Alexandra |
Referee: | Lovasová, Vladimíra |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19898 |
Keywords: | životní spokojenost;spokojenost;atributy životní spokojenosti;kvalita života;učitel;učitelské povolání. |
Keywords in different language: | teacher;life satisfaction;quality of life;teachers work |
Abstract: | Práce se v teoretické části zabývá jednotlivými atributy životní spokojenosti a zaměřuje tyto atributy na povolání učitele. Dále se teoretická část zabývá učitelskou profesí; požadavky na její plnění a zátěží, se kterou se učitelé během své praxe setkávají. Praktická část je zaměřena na samostatný výzkum životní spokojenosti učitelů. Otázky ve výzkumu jsou rozděleny do jednotlivých podoblastí životní spokojenosti. |
Abstract in different language: | Working in the theoretical part deals with individual attributes of life satisfaction and focuses on those attributes teaching profession. This part is also engaged in the teaching profession; requirements for its performance and load with which teachers during their practice meet. The practical part is focused on independent research of the life satisfaction of teachers. Issues in research are divided into various sub-areas of life satisfaction. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Drahotova.pdf.pdf | Plný text práce | 2,74 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Drahotova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 381,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Drahotova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 351,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Drahotova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 97,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19898
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.