Title: Možnosti a přínos pedagogicky navozené výtvarné tvorby pro osobnost s mentální retarda
Other Titles: The possibilities and the benefit of pedagogically induced visual art for a person with mental retardation
Authors: Mironidis, Alkiviadis
Advisor: Uhl Skřivanová, Věra
Referee: Komzáková, Martina
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20065
Keywords: speciální pedagogika;mentální retardace;arteterapie s mentálně postiženými
Keywords in different language: special peagogy;mental retardation;art therapy with mentally handicapped
Abstract: Ve své diplomové práci se zabývám otázkou rozvoje schopností a dovedností mentálně postižených pomocí výtvarných činností, sleduji projevy mentálně postižených jedinců v průběhu výtvarných činností zaměřených na rozvoj motorických dovedností, fantazijních představ či komunikativních dovedností.
Abstract in different language: In my thesis I deal with the question of the development of skills of mentally handicapped by using of art activities, I watch behavioral symptoms mentally handicapped persons during of art activities focused on the development of motor skills, fantasy imagination and communication skills.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_A_Mironidis.pdfPlný text práce4,49 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-SCAN - Mironidis Alkiviadis - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFView/Open
oponent-SCAN - Mironidis Alkiviadis - oponent - Komzakova - 2015.pdfPosudek oponenta práce1,76 MBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Prubeh obhajoby - Mironidis Aliviadis 2015.pdfPrůběh obhajoby práce629,33 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/20065

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.