Název: Role školního psychologa vnímaná žáky
Další názvy: The role of school psychologist perceived by pupils
Autoři: Zachová, Marcela
Vedoucí práce/školitel: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Oponent: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/37438
Klíčová slova: školní poradenské pracoviště;školní psychologie;školní psycholog
Klíčová slova v dalším jazyce: school counseling centers;school psychology;school psychologist
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o činnosti školního psychologa na základní škole a vnímání jeho role prostřednictvím žáků. V současné době přibývá žáků s různými vzdělávacími a výchovnými problémy. Z tohoto důvodu jsou ve školách zřizována školní poradenská pracoviště. Do popředí se dostává postava školního psychologa, který je nápomocen při řešení těchto problémů. Teoretická část diplomové práce "Role školního psychologa vnímaná žáky" popisuje historii školní psychologie a její legislativní vymezení. Zabývá se činností školního psychologa a jeho rolí v různých vztahových situacích. Závěr teoretické části je věnován žákům, jejich výchovným nebo vzdělávacím problémům, se kterými se obrací na školního psychologa. V metodologické části hledám odpovědi na otázky, jak jsou žáci informováni o činnosti školního psychologa, zda využívají jeho služeb, jaké problémy řeší se školním psychologem. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření, kterému předcházel polostrukturovaný rozhovor se školním psychologem. Do výzkumu byli zapojeni i učitelé základní školy, u kterých jsem zjišťovala, jak hodnotí práci školního psychologa na místní škole.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the activities of the school psychologist at primary school and the perception of his role through pupils. Currently, there is an increasing number of pupils with various educational and upbringing problems. Owing to this reason, school counseling centers are set up at schools. The personality of a school psychologist is coming to the forefront to help and solve these problems. The theoretical part of the thesis "The role of school psychologist perceived by pupils" describes the history of school psychology and its legislative definition. It looks into the activities of the school psychologist and his role in various relationship situations. The conclusion of the theoretical part is given to pupils and their educational or upbringing problems which they bring to their school psychologist. In the methodological part, I am looking for answers to reply questions as how pupils are informed about the school psychologist's activities, whether they use his services and what problems they bring and solve with the school psychologist. The research was carried out by a questionnaire, which was preceded by a semi-structured interview with a school psychologist. Primary school teachers were also involved in this research to find out how they evaluate the work of the school psychologist at the local school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Role_skolniho_psychologa_vnimana_zaky.pdfPlný text práce2,63 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zachova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce692,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zachova_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zachova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce244,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/37438

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.