Title: Role influencerů v marketingové komunikaci podniku
Other Titles: The role of influencers in marketing communication of a company
Authors: Procházková, Tereza
Advisor: Holubová Lenka, Ing.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47959
Keywords: influencer marketing;sociální sítě;marketingová komunikace;marketingová kampaň
Keywords in different language: influencer marketing;social media;marketing communication;marketing campaign
Abstract: Bakalářská práce se zabývá důležitostí influencerů v marketingové komunikaci podniku. Autorka si téma zvolila z důvodu jeho aktuálnosti a rozvíjejícího se potenciálu. Hlavním cílem celé práce je zjistit, zdali zapojení influencerů v kampani firmy ovlivní pozitivně či negativně postoje spotřebitelů k této značce. V teoretické části je definována marketingová komunikace na internetu a problematika influencer marketingu jako takového. Následuje praktická část, jejímž cílem je analýza komunikace společnosti ZOOT a vybraných kampaní této značky na základě zpětné vazby respondentů a jeho následné porovnání s konkurenční společností Zalando. Záměrem hloubkového rozhovoru se třemi influencery, kteří jsou taktéž se společností ZOOT a Zalando spjati, je pak získání informací o influencer marketingu i z jiné perspektivy. Závěrečná návrhová část má za cíl využít nabytých informací a podat doporučení pro marketingovou komunikaci společnosti ZOOT za pomoci detailnějších marketingových plánů.
Abstract in different language: Bachelor thesis focuses on the importance of influencers in marketing communication of a business. An author has chosen this topic by virtue of its actual and developing potential. The main goal of this bachelor thesis is to find out if involvement of influencers in a company's campaign affects consumers´ approach to a brand positively or negatively. In a theoretical part of this thesis there is marketing communication on the internet defined and problematics of influencer marketing as such. Then a practical part of this bachelor thesis follows and its main goal is to analyze marketing communication of ZOOT company and chosen campaigns of this brand based on respondents´ feedback and its comparison with competition, specifically Zalando company. The intention of a deep interview with three influencers, who are also connected with ZOOT and Zalando, is to obtain information about influencer marketing from another perspective. The final practical part aims to use the information obtained and make recommendations for marketing communication of ZOOT company with the help of more detailed marketing plans.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prochazkova_Tereza_BP.pdfPlný text práce2,97 MBAdobe PDFView/Open
prochazkova_tereza_v.pdfPosudek vedoucího práce355,28 kBAdobe PDFView/Open
BP_Prochazkova_o.pdfPosudek oponenta práce129,32 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,4 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47959

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.