Název: | Inkluze žáků se SVP na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Inclusion of pupils with SEN at primary school |
Autoři: | Kubištová, Markéta |
Vedoucí práce/školitel: | Boháčová Aneta, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49918 |
Klíčová slova: | inkluzivní vzdělávání;integrace;trendy;inovace;individuální vzdělávací plán;diagnostika;hodnocení;škola;třída;vyučování zpětná vazba;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;pedagog;asistent pedagoga;výchovný poradce;speciální pedagog;školská poradenská zařízení a instituce;kvalitativní výzkum;rozhovor |
Klíčová slova v dalším jazyce: | inclusive education;integration;trends;innovation;individual education plan;diagnostics;evaluation;feedback;school;class;teaching;pupil with special educational needs;teachers;teaching assistant;educational consultant;special education teacher;school counseling facilities;qualitative research;interview |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se, jak název napovídá, zabývá inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy a skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V první části se věnuje pojmu inkluze a jeho pojetí ze stran pedagogů a odborné veřejnosti a vývoji inkluze u nás a v zahraničí. V další části popisuje podpůrná opatření a jednotlivé poruchy. V praktické části se zabývá dvěma žáky se SVP a dále pak pohledem zákonných zástupců na inkluzivní vzdělávání a podpůrná opatření jejich dětí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals, as its designation shows, with the inclusion of primary with special learning needs on the primary level of education. The thesis consists of two components - the theoretical part and the practical part. The former defines inclusive education and its conception by teachers and the professional public. It also conducts a survey of the development of inclusion in the Czech Republic as well as abroad. Furthermore, it describes the supportive measures and the individual learning disorders. The latter focuses on two specific students with special learning needs and brings opinions of their parents on inclusive education and their children´s particular supportive measures. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP-M. Kubistova 2022-2 (1).pdf | Plný text práce | 982,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kubistova-vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 277,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kubistova-oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 254,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kubistova-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 180,11 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/49918
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.