Title: Osobnost učitele
Other Titles: Teacher´s personality
Authors: Machalík skopalová, Jiřina
Advisor: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Referee: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53713
Keywords: motivace;romský žák;psychologie;stereotypy;vzdělávání;učitel;etnikum;faktor
Keywords in different language: motivation;romani student;psychology;stereotypes;education;teacher;ethnicity;factor
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí a zaměřila se na zkušenosti Romů, kteří dosáhli vyššího vzdělání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. K tvorbě teoretické části byla použita odborná literatura, internetové zdroje a vlastní zkušenosti. Praktická část obsahuje výzkum, který byl uskutečněn pomocí polostrukturovaného dotazníku. Výzkumu se zúčastnili Romové, kteří dosáhli minimálně středoškolského vzdělání s maturitou.
Abstract in different language: This thesis deals with the issue of education for Romani children and focuses on the experiences of Roma individuals who have achieved higher education. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part was created using professional literature, internet sources, and personal experience. The practical part includes research conducted using a semi-structured questionnaire. The research involved Roma individuals who have achieved at least a secondary education with a high school diploma.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomovaprace.pdfPlný text práce918,55 kBAdobe PDFView/Open
MachalikSkopalova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce174,38 kBAdobe PDFView/Open
MachalikSkopalova_oponent.pdfPosudek oponenta práce173,61 kBAdobe PDFView/Open
Machalik Skopalova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce297,81 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53713

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.