Title: Marketingová komunikace vybraného podniku
Other Titles: Marketing communication of a selected enterprise
Authors: Bošková, Kateřina
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55950
Keywords: marketing;marketingová komunikace;online marketingová komunikace;sociální sítě
Keywords in different language: marketing;marketing communication;online marketing communication;social media
Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace plzeňské kavárny Cavino. V teoretické části jsou detailně definovány a rozebrány pojmy spojené s marketingovým mixem, marketingovou komunikací a analýzou marketingového prostředí. V praktické části je nejprve představena samotná podstata podniku Cavino a jeho klientela. Následně je analyzován stávající marketingový mix, provedena analýza marketingové komunikace pomocí analytického nástroje ZoomSphere a dále je provedena analýza makroprostředí a mezoprostředí. Na závěr práce je vytvořena SWOT matice a jsou formulována možná doporučení pro podnik. Hlavním cílem této práce je podrobně popsat, kriticky zhodnotit a analyzovat vybrané aspekty marketingové komunikace s cílem navrhnout doporučení pro jejich zlepšení na základě získaných poznatků.
Abstract in different language: The bachelor's thesis focuses on the issue of marketing communication of the Cavino café in Plzeň. The theoretical part defines and discusses in detail concepts related to the marketing mix, marketing communication, and analysis of the marketing environment. In the practical part, the nature of the Cavino business and its clientele are first introduced. Subsequently, the current marketing mix is analyzed, and the marketing communication is assessed using the analytical tool ZoomSphere. Additionally, an analysis of the macro environment and meso-environment is conducted. Finally, a SWOT matrix is compiled, and possible recommendations for the company are proposed. The main aim of this thesis is to describe, critically evaluate, and analyze selected aspects of marketing communication in order to suggest recommendations for improvement based on the acquired knowledge.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boskova_katerina_BP.pdfPlný text práce1,17 MBAdobe PDFView/Open
BP_Boskova_v.pdfPosudek vedoucího práce125,85 kBAdobe PDFView/Open
Boskova_Katerina_o.pdfPosudek oponenta práce125,91 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55950

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.