Název: Využití umělé inteligence v turismu
Další názvy: The use of artificial intelligence in tourism
Autoři: Cajthamlová, Daniela
Vedoucí práce/školitel: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55972
Klíčová slova: turismus;cestovní ruch;destinační marketing a management;umělá inteligence
Klíčová slova v dalším jazyce: tourism;destination marketing and management;artificial intelligence
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí v turismu. Blíže je zaměřena na využití nástrojů umělé inteligence pro plánování cestovních itinerářů. Hlavním cílem práce je identifikace a komparace vybraných nástrojů umělé inteligence v turismu a na základě analýzy zhodnotit uživatelskou přívětivost, pravdivost a přesnost vybraných nástrojů na příkladu plánování výletů a generování itinerářů a navrhnout jejich využití v destinačním managementu a marketingu. První část práce je věnována teoretickému úvodu do turismu, marketingu a managementu destinací a následně umělé inteligenci a jejímu využití v turismu. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky provedeného výzkumu. Konkrétně se jedná o uživatelské testování a polostrukturované rozhovory. Následně jsou uvedeny výsledky výzkumu a na jejich základě navrhnuta doporučení a návrhy pro využívání nástrojů umělé inteligence v turismu.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with artificial intelligence in tourism. It focuses on the use of artificial intelligence tools for planning travel itineraries. The main objective of the thesis is to identify and compare selected artificial intelligence tools in tourism and based on the analysis to evaluate the user-friendliness, truthfulness and accuracy of the selected tools on the example of trip planning and itinerary generation and to propose their use in destination management and marketing. The first part of the thesis is devoted to a theoretical introduction to tourism, destination marketing and management and then to artificial intelligence and its use in tourism. The second part of the thesis contains the description and results of the research conducted. Specifically, this includes user testing and semi-structured interviews. Subsequently, the results of the research are presented and based on these results, recommendations and suggestions for the use of artificial intelligence tools in tourism are proposed.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Daniela Cajthamlova - BP.pdfPlný text práce3,5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cajthamlova_Daniela_v.pdfPosudek vedoucího práce123,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cajthamlova_Daniela_o.pdfPosudek oponenta práce130,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/55972

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.