Title: Využití umělé inteligence v turismu
Other Titles: The use of artificial intelligence in tourism
Authors: Cajthamlová, Daniela
Advisor: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55972
Keywords: turismus;cestovní ruch;destinační marketing a management;umělá inteligence
Keywords in different language: tourism;destination marketing and management;artificial intelligence
Abstract: Bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí v turismu. Blíže je zaměřena na využití nástrojů umělé inteligence pro plánování cestovních itinerářů. Hlavním cílem práce je identifikace a komparace vybraných nástrojů umělé inteligence v turismu a na základě analýzy zhodnotit uživatelskou přívětivost, pravdivost a přesnost vybraných nástrojů na příkladu plánování výletů a generování itinerářů a navrhnout jejich využití v destinačním managementu a marketingu. První část práce je věnována teoretickému úvodu do turismu, marketingu a managementu destinací a následně umělé inteligenci a jejímu využití v turismu. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky provedeného výzkumu. Konkrétně se jedná o uživatelské testování a polostrukturované rozhovory. Následně jsou uvedeny výsledky výzkumu a na jejich základě navrhnuta doporučení a návrhy pro využívání nástrojů umělé inteligence v turismu.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with artificial intelligence in tourism. It focuses on the use of artificial intelligence tools for planning travel itineraries. The main objective of the thesis is to identify and compare selected artificial intelligence tools in tourism and based on the analysis to evaluate the user-friendliness, truthfulness and accuracy of the selected tools on the example of trip planning and itinerary generation and to propose their use in destination management and marketing. The first part of the thesis is devoted to a theoretical introduction to tourism, destination marketing and management and then to artificial intelligence and its use in tourism. The second part of the thesis contains the description and results of the research conducted. Specifically, this includes user testing and semi-structured interviews. Subsequently, the results of the research are presented and based on these results, recommendations and suggestions for the use of artificial intelligence tools in tourism are proposed.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Daniela Cajthamlova - BP.pdfPlný text práce3,5 MBAdobe PDFView/Open
Cajthamlova_Daniela_v.pdfPosudek vedoucího práce123,17 kBAdobe PDFView/Open
Cajthamlova_Daniela_o.pdfPosudek oponenta práce130,6 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55972

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.